fredag 26 mars 2010

Sista dagen som 20-nånting.

Faktum. På måndag när jag kommer till jobbet är jag närmare 40 än 20.

I morgon fyller jag 30 och det kommer bli grymt! Tänk så smart jag kommer bli! Tänk vilken stuns det kommer ligga bakom mina livserfarenhetsrika ord och beslut!

Jag minns när min pappa fyllde 30. Han fick en käpp med ringklocka och ett ställ för flaska. Han fyllde gubbe då. Jag har inga som helst planer på att fylla tant. Jag ska fylla klok. För som min gudmor så fint uttryckte det: Thirty rocks! Och jag tänker bara bli snyggare med åren. Och ha snygga kläder varje dag (köpte mitt livs första par Cheap Monday-jeans igår - med fräcka lappar påsydda överallt, supertighta och ungdomligt coola). Och alltid ha good hairdays. Och bo i nybyggd villa!

Yippikayee Mathafacka!

Kram P

6 kommentarer:

  1. Låter som en bra plan. Grattis i förskott! Hoppas du får en dunderbra dag! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är intressant det där. Kan känna igen mig i "gubb-begreppet" eftersom Pappa O även han fick en käpp när han fyllde 30. Vad hände under de där dryga 20 åren som gör att ingen skulle komma på idén att ge 30-åringar en käpp i dag?

    Jag blir nöjdare och vackrare för var dag jag lever och blir lite äldre. Det är tjusigt att vara 30-någonting.

    SvaraRadera
  3. Guuuud vad snygg du är i håret, darling!
    Pusskram /Annski

    SvaraRadera
  4. Grattiskramar till dig från en som passerat både 30 och 40 och känner sig snyggare än någonsin;-)

    Dessutom delar du dag med min lilla pluttaskrutta som redan hunnit bli 24 år!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. grattis i efterskott! Hoppas du fick en bra dag och en ännu bätre 30 årsfest!

    Kram ifrån Ida och Simon

    SvaraRadera
  6. 30 and looking great!
    Talludden tänkte på dig som du vet!
    Vi ser verkligen fram emot lördag å the party!
    Love!

    SvaraRadera