torsdag 21 januari 2010

Huset via bloggen

Ett par tårar rann över mina kinder samtidigt som min älskade talade lugnt och kärleksfyllt till mig. Det är hårt att vara borta under viktiga dagar.

Så länge som vi har väntat på dessa väggar. Så länge som vi haft ångest över att få dessa väggar på plats. Så mycket som vi tänkt och vridit på allt, sedan vi köpte vår tomt i försomras. Så står det där - huset. Mycket kvar, många beslut kvar. Kakel, el, tapeter och nya möbler - nytt liv. Men hursomhelst. Det är förbannat stort, det är en förbannat stor dag det här. Att bli med hus. Att få se sina tankar förverkligade via en undervåning live, och ett hus via bloggosfären - det är sannerligen en dag att ta med sig i livet. Tusentals dagar kommer att levas inom de där nyresta väggarna. Nya bekantskaper, nya historier, nya liv.

Den här dagen kommer att gå till historien - you bet.

Många många många kramar, P.

3 kommentarer:

  1. Haha det är ju så att jag får tårar i ögonen när jag ser att nu är det fan på G! Härligt för er. Massa kramar från Cali.

    SvaraRadera
  2. Hejsan, sörfa in via "vi bygger hus" Vi har själv nyss byggt ett anebyhus på norra åland. Hoppas det går bra för er. För oss gick det ganska bra, lite strul var det med Ballingslöv, men annars gick det fint utan mindre förseningar. Fick vårt hus 6 augusti och 24 november flyttade vi in.

    SvaraRadera
  3. Va kul att det gick bra för er i hubygget.
    Byggde ni mkt själva eller totalentreprenad?
    Vi har bara haft positiva erfarenheter av Ballingslöv. Men vi får se hur det blir när det kommer på plats...

    /Johan

    SvaraRadera