lördag 30 januari 2010

Fog för oro?

När man väl trodde det var över...

Här sitter jag, med värmeljusen brinnande, tystnaden kompakt och mörkret hängande. Lugnet borde infunnit sig för längesedan, och har också så gjort, men därmed inte sagt att det är kvar...

Fan. Det borde vara lugnt nu med kakel. Men nja. Det var ju det där med fog också ja. Vi var kanske lite släpphänta i fredags vid samtalet med kakelsnubben?

När man väl bestämt kakel och klinker, efter veckor, kanske månader av obeslutsamhet så drar man en lättnadens suck och tänker att nu, fan nu är det över. Fuck no. Sen är det sättning... Ska det vara förskjutna fogar, ellre rutmönster, ska det vara liggande, stående eller hur vill ni ha det? Och så det som gnager lite just nu. Det där med fog. Den där kritvita fogen jag tänkt mig i köket tillexempel. Hon i kakelaffären sa att det inte existerar kritvit fog, för då blir den beige. Bättre med gråvit... Gråvit betyder inte grå va? Jag vill ha vit. Kan man få vit?

Åh. Jag bliver dummer i huvudet.

Går och lägger mig. Kram P

2 kommentarer:

  1. Hej. Fint hus ni bygger. Vi har vitt kakel i badrummet och gråvit fog. Vår vänn som är kaklare sa att vi absolut kommer att ångra oss om vi tar vit. Den blir sen gul och jätte ful. Gråvita är ljus ljus grå. Ja du kan gå tillbaka i min blogg till badrum så ser du hur det ser ut. Vi är iallafall super nöjda med resultatet.
    Lycka till. Mvh Cindy

    SvaraRadera
  2. Tack för din söta kommentar.
    I svartvita badrummet har vi gråvit fog till de vita sidorna. Håller med Cindy, supernöjda!

    Vera :-)

    SvaraRadera