lördag 9 januari 2010

Gör om gör rätt

Lamputtag? Dimmer? Spots? Skena?

Och så har vi för övrigt haft en mycket givande sit-down med en elvän i deras nya soffa. Fått tips och tricks och tycks, och fått förklarat för oss vad i hela fridens namn alla märkliga symboler på en elritning betyder... Vi kan ju INGENTING! Paniken kom och paniken gick, magen snörpte ihop sig, men slappnade sedan av ett tag.

Johan har bott i hus och renoverat och fattar lite, men JAG då? Jag har inte bott i hus på 13 år. Då var jag 17 och hade aldrig bytt ens en propp eller glödlampa. Hur fan ska man kunna det här? Flytta uttag hit, gör si och så där, tänk så, tänk si. JAG KAN INTE..!?!

När mynten lagt sig tillrätta och jag fått tänka (förmodligen korkade) tankar högt ett par gånger så slutade det med att vi blev lite klokare. Johan är cool, men jag känner mig väldigt osäker stundtals. Då är det bra med kompetenta vänner. Tack snälla alla vänner, fina familjer och bloggkommentatorer för tips och tricks.

Puss P.

2 kommentarer:

  1. Ni är så duktiga som sätter er in i allt som ska hända tycker jag. Ni blir absolut experter på att bygga hus så småningom. Är det någon som är trög så är det jag som läste rubriken och undrade vad lam-put-tag var för något!!!

    Mammabibi

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där, man känner sig helt IQ-befriad i vissa sammanhang! Tur att svågern är elektriker... Önskar bara man hade haft obegränsat med pengar så man kunde hoppa på hans avancerade lösningar :-/

    Tack för en rolig blogg!

    SvaraRadera