tisdag 9 februari 2010

Sånt man säger

Den här vintern lär gå till historien med ord vi får äta upp.

Sagt av Johan: Åh, jag till och med längtar efter att få skotta!
Sagt av Johan: Jag ser fram emot att klippa gräset!
Sagt av P: Ja! I bikini så jag kan bli brun! Får man gå i bikini..?
Sagt av P: Jag till och med längtar efter att torka av diskbänken - för det är MIN!

Vi är ju inte dumma i huvet. Inte på allvar i alla fall. Vi fattar ju att ingen av oss kommer jubla över att behöva klippa gräset, skotta uppfarten eller framför allt - torka av diskbänken, för hur kul kan det vara på en skala, ens om den är ny och min?

MEN.

Att se fram emot de där dumma sakerna betyder ju faktiskt att när de väl kommer att inträffa då kommer vi att leva våra vardagar där uppe i huset på Kärra. Vi kommer att gnälla över samma småsaker som vi gör idag, vi kommer att skratta åt samma saker, och vi kommer tycka att det är lika tråkigt att uföra vardagsbestyr, men vi kommer att göra det tillsammans. Och vi kommer att göra det i vårt alldeles alldeles egna nybyggda hem.

Och det är något alldeles speciellt.

Kram P.

1 kommentar:

  1. Hahaha, så låter det hemma hos oss också! Man kanske borde skriva en liten lista på allting man längtar efter så man inte kan klaga sen :)

    jag önskar er en fin kväll!

    SvaraRadera