onsdag 3 februari 2010

Hantverkare

Det har aldrig känts så bra att bygga nytt hus som i morse. I morse dundrade det nämligen in hantverkare i lägenheten för att infodra våra rör. Det finns INGENTING som gör mig så irriterad, uppgiven och hatisk som att väckas för tidigt på morgonen (allra mest när man sovit piss-skitdåligt eller knappt överhuvudtaget), och då speciellt av att behöva släppa in främmande smutsiga karlar i mitt hem. Så det så.

Och det, det ska banne mig inte vi behöva när vi flyttat in. Gött mos.

Skönt att börja dagen med en urladdning. Ha en bra dag,

/P

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Hittade din blogg igår via www.vibyggerhus.se. Vi ska på ett första möte med Husarvid på söndag. Ska bli jättespännande. Din blogg har verkligen inspirerat mig och gjort mig supersugen på att bygga nytt och även på området Kärra.
    Lycka till med allt!
    Christine

    SvaraRadera
  2. Hoppas dagen uppgraderat sig sedan imorse... Visst är det skönt att bara skriva av sig ibland, jag fick mig ett spel i bygglovsskedet och avreagerade mig på bloggen. Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Ja tänk vad skönt det blir när man slipper lägenheten. Urladdningar är bra!

    Här tycker vi också att det är otroligt svårt med kakel, det finns FÖR mycket att välja på. Troligtvis blir man jättenöjd vad man än väljer, men det är svårt att ta besluten. Vi har bara börjat kika lite än så länge, men det snurrar :)

    Hoppas du får en bra avlutning på dagen!

    SvaraRadera
  4. Ja just det. Några timmar...
    http://vi-bygger-ett-hus.blogspot.com/2010/02/att-sno-ihop-ett-par-gardiner.html

    Du ska få! ;)

    SvaraRadera
  5. Kära vänner. Vi hantverkare är ena jävla svin som kommer hem till folk kl 7 på morgonen. Men någon måste betala våran tid vi jobbar, så det MÅSTE bli ni kunder. Jag känner mig skittaskig när man kommer hem till folk som öppnar i morgonrock. Men vad skall man göra??
    Ledsen för ALLA man väckt för tidigt.
    En rörkrökare som "skynda skynda"

    SvaraRadera