lördag 6 februari 2010

Matbord á la Kamprad

Det i särklass enklaste alternativet är också det i absolut särklass billigaste alternativet, därmed inte sagt det bästa.

Det stora Småländska varuhuset har matbord i alla former, och i otroligt schyssta prislägen. Vi är båda två ganska stora fans av IKEA och har inget emot att pryda halva hemmet med deras smarta möblemang.

Nu har vi hittat Bjursta.
Med plats för sex personer till en början, men iläggsskivor för åtta och sedan tio. 95 cm brett och 260 cm långt som längst. Känns rätt bra! Kanske lite väl smalt, men tja. Självklart måste man åka och titta och provsitta. För där kommer ju kruxet med det Småländska varuhuset; är det stabilt? När man har det på längsta ilägget, kommer det att hålla att luta sig mot? Inte kul med ett brak när man har gäster som lutar sig framåt för att berätta en hemlis... Vad tror vi om Bjursta?


Kram P

2 kommentarer:

  1. Jag hade ett Bjursta bord i samma färg men i mindre storlek innan jag flyttade till USA och jag tänker köpa ett nytt när jag kommer tillbaka så mycket tycker jag om det =) Och det håller till ALLT! ;)

    SvaraRadera
  2. Vi har ett exakt ett sånt bjursta i ek i flera år och är mycket nöjda med det! Hade definitivt rekommenderat det, det är värt vartenda öre! :o) Rymligt för fyra personer, helt okej för sexpersoner och vi har lyckats klämma in tretton personer vid ett par tillällen och det har hållt finfint! Hihi.

    SvaraRadera