torsdag 20 maj 2010

Tips till slutbesiktningen tack?

Hej på er alla vackra läsare!

Nu behöver vi er erfarna hjälp... Om det måhända är NÅGON som missat detta, så är det ju dags för vår slutbesiktning på tisdag. Det är en sammanslagen kontroll- och slutbesiktning då vi är bostadslösa inom kort - så det blir nog prima ballerina. Vi är mest toppentacksamma för att Anebyhus kunnat lösa vår situation, och för våra snickare som är och har varit fantastiskt effektiva och duktiga.

Men nu över till er:

  • Vad får vi absolut inte glömma bort att tänka på?
  • Kunde ni ha gjort något annorlunda på er slutbesiktning - som ni inte vill att vi ska göra om?

Vad är väl en blogg till för, om inte lite tips och tricks? Förutom övrigt bloggflummeri förstås.

Tacksam för all input.

Stor kram J & P

3 kommentarer:

  1. Hej! Kan tyvärr inte komma med ngn bra kommentar ang besikning eftersom vi precis står i startgropar för att bygga...Hoppas att ni har en bra kvalitetsansvarig och skriv upp alla små skavanker ni ser är väl ändå mitt råd. Jag hade några frågor och undrar om jag kan maila er privat, förstår om ni har fullt upp men det är några grejer för som vi fastnat för på er hus som jag tänkte fråga om! Min mail är lott4@hotmail.com Lycka till nu och tack för att ni delar med er, så att för er helt okända människor som jag kan få inspiration!!MVH Lotta

    SvaraRadera
  2. Skriv upp ALLA fel och be besiktningsmannen värdera dessa. Håll inne den summan tills felen är åtgärdade.

    Vi hade lite småskavanker som vår besiktningsgubbe inte tyckte vi behövde hålla inne några pengar för - jag hoppas han hade rätt - än så länge har ingen kommit och fixat till det.

    Fast i erat super-perfekta hus finns det väl inga fel :-)

    ps Ni fortsätter väl blogga även efteråt?

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Lotta: jag har mailat dig - bara att ösa funderingar :)

    Linda: TACK! Ska försöka hitta de där felen också... För som du säger, allt är ju perfekt... hahaha... Närå, är säker på att det finns grejer som kommer upptäckas.
    Vi (jag, någon som tycker Johan är himla aktiv..?) kommer att fortsätta blogga om huset och dess omgivningar tills lusten dör eller inspirationen tryter!

    SvaraRadera