onsdag 23 december 2009

Vi är två

Att man oftast är två eller fler när man bygger hus har sina STORA fördelar.

Det ska villigt erkännas; jag var sur som en citron efter byggstartsmötet igår. Det kan ha varit så att jag blängde min allra farligaste blick ett par gånger över bordet. Det kan ha varit så att jag hoppade jämfota och utstötte könsord när dörren stängts bakom oss. Det kan ha varit så att jag tappade lusten lite.

Men så. Där är Johan med ett stoiskt lugn, med ett leende och de magiska orden som jag behövde höra just där och då; det löser sig, det är ingen fara. Vi löser detta P.

När det är Johan som freakar och sätter sig med sina excelberäkningar för att bli lugn så är det jag som kommer med glada tillrop, och när jag surnar till håller han mitt humör i schack.

Kort sagt. Det är skönt att vara två.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar