måndag 14 december 2009

Inga kalla fötter

Damn vilken klump i magen jag fick när beslutet var fattat.

Daniel (hussäljaren) ringde och behövde snabba besked om badkaret som vi kommit på att vi vill ha i vårt bastubadrum. Hej vad det går, nu var goda råd dyra och detta krävde sin kvinna. Johan svarade inte på telefon, hjärnan gick i baklås och halsen blev torr. Gud, tänk om detta skulle bli helfel nu, helt kaiko och vi förstör vårt badrum i nya huset - bara för att jag min bortskämda kvinna ska ha ett jävla badkar? Grabbade telefonluren och ringde - Johans pappa. Perfekt. Lugna gatan, sakliga råd och ord och inget som är oåterkalleligt och står skrivet i sten.

Jag tog beslutet att inte ha något golvfall i ena badrummet idag. Det var lite jobbigt. Att göra det själv alltså. Att ha beslutet helt i egna händer. Eller tja. Jag kan ju alltid skylla på Daniel... ;-)

Men nu är det klart som korvspad. Fallet är borta, avloppen omdirigerade och blandaren sänkt. Nu ska Fröken P få ett badkar.

På riktigt.
Puss P.

2 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Måste bara skriva och berömma er för en oerhörtt läsvärd blogg! Vi bygger "på andra sidan berget", i Buxbomen, Fristad.

    Läs gärna vår (inte alls lika roliga) blogg på www.buxbo.se

    SvaraRadera
  2. Bra gjort. "Kan själv".
    Mamsen

    SvaraRadera