onsdag 21 april 2010

Senaste nytt - skarvar...

Hej hallå, vad tiden går!

Eftersom jag tar Mimmi (läs min nya überfina Skeppshultcykel) fram och tillbaka till jobbet varje dag så blir det inte så mycket samboskjuts med tillhörande besök i huset om vardagarna för min del. Så jag får vardaglig rapport från Johan som ränner däruppe på daglig basis, vilket funkar än så länge. Jag ser dock fram emot att vistas en del i huset nästa vecka då kakel och klinkers kommer att sättas..! Åh ljuvligt! Spännande att se hur våra val kommer att te sig i verkligheten...

Hursomhelst, vad är nytt, vad har hänt? Jo, det har flytspacklats och fuktspärrats lite här och var. Dessutom är målaren klar med allt tror jag, inlusive Busprinsessans rum som är tapetserat med den här tapeten. Decorama 4954.

Och så glada vi är för att vi valt målade väggar i hela huset, utom i ett enda rum. För visst är det så att man inte ska låta folk göra saker som man faktiskt gör bättre själv? Hantverkarna är ju superskickliga i allt de gör, men de gör inte alltid som man själv tycker är bäst. När vi tapetserat hemma lägger vi alltid tapeten kant i kant, oavsett om det krävs för mönsterpassning, det blir liksom bäst så. Så är inte fallet i Busprinsessans rum nu. Det är skarvar. Vilket betyder rosa tapet med hjärtan, och så ränder/skarvar. Inga större problem, men så hade vi inte gjort själva. Så det känns ännu lite bättre att vi avvaktar med tapetsering i övriga huset tills vi bott in oss. Så vi kan göra det själva :)

Gud så skönt att alltid vara bäst... ;-)

Kram P!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar