torsdag 1 april 2010

0500-vit

Pust, nu är den vita färgen vald. Johan är uppe vid huset tillsammans med Busprinsessan för asfalteringsmöte med ASPA (uppfarten) och stötte ihop med målaren. Bäst att ringa hon som bestämmer, tänkte han nog ;) ... Målaren hade som rekommendation att ta 0502-y utan s:et vilket gör den mindre gul, men palla med gult överhuvudtaget kände jag och spikade 0500-kritvit precis som takfärgen. Det får bli lite skabbiga fönsterramar och innerdörrar, om det nu ens syns... Ska man ha vitt, ska det vara vitt. Och så var det inte mer med det.

Nu blir det till att jobba på ett par timmar till, får se om man hinner med några tacky aprilskämt dessutom. Sen är det PÅSK!

Kram P

2 kommentarer:

  1. Håller helt med, vitt ska det vara och inte en massa gula toner :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag bloggar på www.byggbloggen.net och undrar om du vill byta blogglänk med mig? Bloggen handlar om mina tankar som vd för ett byggföretag. Bloggen är ganska ny och kommer att vara en blandning av tips för hemmafixare och kritik av hur byggbranschen fungerar. Skriv gärna en kommentar på min blogg om du kan tänka dig ett länkbyte (www.byggbloggen.net). Mvh Nils.

    SvaraRadera