onsdag 2 juni 2010

Alive

Nämen hej! Tillbaka till stan efter utbildning i Stockholm med efterföljande diplom i dagarna två.

Kvick uppdatering bara innan jobbet drar igång. Jag har inte kommit åt internet sedan i fredags (lätt ångest) och det kliar i fingrarna efter att lägga ut bilder och berätta om allt fantastiskt, men det går inte, för alla bilderna är i datorn hemma och Bahnhof har inte följt sina åtaganden om att koppla in bredbandet på utsatt datum. Fibern är klar och allt funkar, men vi har inget internet. Den enda lilla detaljen som behövs för att betala räkningar, arbeta hemifrån och framförallt hålla kontakten med omvärlden. Facebook är låst ifrån jobbet så det är kört.

Flytten gick problemfritt! Fullängdslastbil som packades in i sista centimetern och sedan tömdes med tio personers langningskedja. Fantastiskt! Detta firades i lördags med öl, vin och första glasen som krossades i huset. Ett av mig, ett av Johan - ironiskt nog. Har inte hänt i lägenheten på två år, dock första festkvällen i huset. Finemang!

Rullgardiner har kommit upp i sovrummen. Tänk God! För det blir ljuuuuuuuuust tiiiiiiiiiidigt på morgonen. Johan sover som en bebis, medan jag själv inte sover bra alls. Svårt att komma till ro och svårt att somna. Kommer förhoppningsvis komma tillrätta med detta *hoppas hoppas*.

Johan har grovplanerat tomten medan jag varit borta. Tips till nybyggare: tro inte på att tomten kommer att vara platt, så som de säger när man frågar. Johan tröttnade på obeslutsamhet och gjorde det själv med spade och skottkärra. Han har numera svällande biceps och ömma lår. Hett.

Nä, nu jobbet!

Puss P.

3 kommentarer:

  1. Rullgardiner, där sa du något! Vi flyttar i helgen och har två fönster i sovrummet, är också känslig för ljuset så det måste nog inhandlas snarast :)

    Lycka till i nya huset!

    SvaraRadera
  2. Jag anser att mitt nyskapade ordspråk för inflyttningskvällen var oerhört adekvat för era gäster den här kvällen: "Låt P spilla första droppen". Måste erkänna att jag är nöjd med att det även blev så och att det inte var jag som "råkade" spilla.

    SvaraRadera
  3. Åh jag ser att fläkten liknar eran, riktigt snygg!

    ja helt mörkt ska det vara annars kan det kvitta ;) IKEAS mörkläggningsgardiner tycker jag är bra men fanns inte i rätt storlek tyvärr.

    Ha en fin dag i solen!
    kram kram

    SvaraRadera