onsdag 9 september 2009

Lattesvensk eller eldig röd?

Idag har vi åter promenerat uppe vid Kärra. Detta hade kunnat bli ett i raden av alla inlägg om lera, men det är ju aptråkigt att både skriva och läsa om, så vi lämnar det därhän.

Vi lekte gömme i det höga gräset med Thea, inspekterade vägen med stenbumlingar och var glada åt att det var en väldans massa maskiner där uppe. Det betyder ju att det händer saker om dagarna, även om det kanske inte syns så värst mycket.

Just nu går kökstankarna i de här färgerna:
(Bild från Kakeldax)


Vi är duktigt sugna på rött i köket! Samtidigt som vi såklart brottas med varje Latte-svensks tankar; kommer vi att tröttna? Ska vi inte satsa på vitt, grått, svart eller beige? Dra på trissor så säkert, dra på trissor så mycket tristare...

Åh! Vi vill våga rött! Murrig röd mosaik till högblankt vita Ballingslöv. Ekgolv och svart/grå laminat-bänkskiva på det. Låter sjukt nice tycker vi.

Over and out. Kram P.

8 kommentarer:

  1. Åh, jag gillar. Självklart ska ni satsa färg.
    Kärlekens dessutom.
    /Joanna

    SvaraRadera
  2. Håller med Joanna! Låter toppen-kanon! Våga!
    Kram Annski

    SvaraRadera
  3. Ni kommer ledsna ;) men det kanske är kul ett tag iallafall. Kul att följa era våndor o byggets framfart framöver. Maria i Norrbotten

    SvaraRadera
  4. Hmm. Jag tycker också ni ska våga. Va fasen, ni kan väl göra om sen..

    SvaraRadera
  5. Precis! Ni kan väl göra om sen, om det skulle vara så...! Jag tror inte att ni kommer att tröttna eller ledsna på det (iallafall inte på flera år, och sen är det ju nästan dags ATT göra om...!;-))
    Puss/Annski

    SvaraRadera
  6. Var ingen lattesvensk! Man tröttnar på vitt, beige eller grått med, om man inte redan är trött på det innan det är uppe. Bläh för inställningen "Jag tar neutrala färger så kan jag ha färg på gardiner, kuddar o andra tavlor."
    Sen kanske jag inte gjort om ett kök i brunt med orange kakel och gröna skåpsluckor, men att våga en udda färg på kakel det är bara nyttigt. Ni är inga färglösa människor så välj inget färglöst kakel. Sen är kakel skitkul att sätta, så vill ni byta färg på det så är det inte allt för svårt.
    Puss Persika

    SvaraRadera
  7. Vilka bra kommentarer! Tack snälla vänner för era råd och ert engagemang. Tror nog att vi får rätt allihop - för rött blir det! =)

    SvaraRadera
  8. Ja men vafaen... det är ju mitt kök som jag håller på att bygga... rött kakel från kakeldax å högblank vit från ballingslöv å svart granitskiva å ekgolv... gulp! hamnade på denna blogg då jag sökte bilder efter rött kakel... men kom till twilight zone... kakla på säger jag!

    SvaraRadera