lördag 1 januari 2011

Tre saker som jag gillar..?

Wow, detta är helt ärligt en stor dag! Första dagen på nya året och vi (jag, haha) har fått vår första blog award. Stora saker för den lilla människan (även om jag mäter nästan 179 cm öh, och även om Johan förra veckan trodde jag var närmare 190 cm, men det är en helt annan historia).

Tack söta Carin på Salsta to See ! Detta ska förvaltas.

Hm, nu är det till att tänka må ni tro. Meningen är tydligen att jag ska berätta om tre saker som jag gillar. Här skulle jag kunnat skriva VI, eftersom det är VÅR blogg. Men det gjorde jag inte, för nu handlar det om mig. Mig mig mig som i P. Johan får stryka på foten då man kan räkna bokstäverna han bidragit med i huvudet samtidigt som man borstar tänderna. Sådeså.

Meningen är också att jag ska skicka vidare till fem bloggar. Här kanske jag går bet hörrni. Kanske bara skickar till två eller tre. Vi får se hur humöret är i slutet på inlägget.

Men nu åter till mitt favoritämne - mig. Tre saker jag gillar:

  • Perfektionen i vardagsögonblicken - den perfekt mjuka avocadon, det vackra kvällsljuset i köket, en kyss på halsen över köttfärssåsen...
  • TV-serier på DVD. Att få fyrkantiga ögon är en myt - om mamma hade haft rätt, så hade våra ögon varit kvadratiska vid det här laget! Ha! Att mula sönder en TV-serie med avsnitt efter avsnitt är en sådan härlig last att det nästan är värt att lägga på sig de där extra stillasittandeskilona... Nästan.
  • Halsband och örhängen. Armband med för den delen. Allt som dinglar och som ser dyrt ut. Ännu hellre sånt som är dyrt, men som någon annan betalat för.
Nu ska vi se. Här kommer ett gäng bloggare som kommer få chansen att nörda ut om sig själva lite extra. Hey! Jag gillar era bloggar!

FRIDA. Söta kusin som bloggar om vardagen, shopping, kläder, skor och om kärleken. Du får mig att le.

RÅBERT. Fantastiskt rolig vän som vrider och vänder på det mesta. Just nu om Thailand. Du får mig att skratta.

JESPER. Johans barndomsvän, min värdefulla polare. Vi gillar dig. Och vi tycker att du ska skärpa dig med bloggandet. Och hör sen!

BUXBO. Linda och David som byggt hus i Buxbomen. Detta får bli min egen uppmaning till mig själv och till dem. Vi måste blogga mer! Och vem hinner först? Får vi veta tre saker om Linda eller David?

Håll till godo folket. Det blev inte fem, det bidde fyra. Är det fusk eller är det att vara clever?

Tack igen Carin, detta var skoj! Och så blev det en anledning så god som någon att sätta sig ner vid tangenterna igen. Inspirationen har varit död ett tag. Nu kom den åter!

Puss alla. Och GOTT NYTT ÅR!

Pilla P

1 kommentar:

  1. Med den höga skrivkvalitet som du besitter borde du få flera blog awards! Keep on ...

    Mamsi

    SvaraRadera