torsdag 13 augusti 2009

Pick one!

Någonsin läst en damtidning? En smaskig Damernas Värld med ett mittuppslag där de visar årets bikinis, solglasögon eller handväskor? Där de visar ett spektra av priser från 49:- till 4995:-?

Det har jag! Massor av glossiga magasin har jag slukat från pärm till pärm och massor av uppslag har jag scrollat uppifrån och ner. Och vet ni? Utan undantag så fastnar jag ALLTID för det dyraste! Och det ALLTID utan att jämfört priset. Kalla det Murphy's lag, eller whatever, jag tycker det är otur. Jag har lärt mig att nöja mig. Jag kan inte köpa en Birkin, jag väljer att nöja mig med H&M.

Vi var idag en snabbis inne på Kakelpalatzet i stan. Vi skulle till ICA och köpa pålägg och tänkte va tusan, låt oss bli lite badrumsinspirerade!

Trettitusen kakelplattor. Trettitusen råd från en exalterad säljare som såg ut som ett levande dollartecken när vi nämnde husbygge. Trettitusen olika prisnivåer.

Vad tycker vi om? Nå?

- "Ooooh! Titta så fint, det här är ju fantastiskt snyggt! Slår vad om att vi inte har råd, men jädrans så snyggt!"

Skiffer. Såklart jag hittar ett jävla badrumsgolv jag vill ha - i SKIFFER. 2500 spänn kvadraten..!

Tack Murphy. Tack som fan hörrödu. Ge mig en Birkinväska samtidigt, när du ändå håller på.

Kram P

1 kommentar:

  1. Asså det är fan surt Pillan. Jag lider med dig.

    SvaraRadera