tisdag 14 juli 2009

Our blueberry dreams

Idag stack vi upp för en promma vid kyrkan. Tänka sig att vi ska bo granne med kyrkan och kyrkogården. Är det inte lite makabert?

Men tänka sig så mycket gödningsmedel det måste finnas i jorden av allt (eh, fräscha tankar) som gömmer sig under mull och mossa! För blåbären var stora som knytnävar, hallonen djupröda och söta, och romantiken spirade för unga paret LagerBjörn.

Vad som skulle bli en promenad för att aktivera P's onda rygg blev en bärexpedition och ett äventyr i skog och mark. Johan visade skolskogen, broar och bastudammen. Fint! P bjöd tillbaka genom att lära Johan uppskatta bärplockning samt hur gött det är att dricka direkt ur en skogsbäck. Friskt, rent, kallt bäckvatten är det bästa man som svensk kan dricka!

Efter en och en halv timmas svettig promenad hade vi lila läppar, geggiga skor, krypande fästingar och löv som kletat fast sig vid rumpan - men vi är absolut ännu mer övertygade - Kärra är ett fantastiskt stycke mark. Där kommer vi ha det prima!

Kram P.

2 kommentarer:

  1. Jag kan inte kommentera på nya inlägget så jag gör det här och hoppas du ser det.
    Jag vill ha svar ju, Hehe, jag undrar också hur man gör när det snöar och regnet står i backen, blir det liksom inte fuktskador i hela bygget då? Behöver man inte täcka över med världens största sån där grönt plasttyg, hjärnsläpp på vad det heter, ???

    SvaraRadera
  2. Jamen jag vet! Jag ser också en stor presenning framför mig, även om jag inte tror det är så det går till...

    Detta blir mycket spännande och se live som du förstår, även om jag hoppas att vi slipper snö och regn längs hela byggperioden (troligt...)

    SvaraRadera