onsdag 15 juli 2009

Julitankar på snö

Vädret råder man inte över, men jag kan inte låta bli att undra hur i hela friden man bygger hus mitt i vintern?


Meningen är att vi ska få flytta in i ett flong nytt hus i februari. Då är det mitt i smällkalla vargavintern allt som oftast - hur går det till? Hittade lite bilder på ett sådant elände på matnyttiga Lundins blogg. Gud. Fullt med snö i hela huset... Helt otroligt!


Jag kan riktigt se mig och Johan framför oss där i januari nånstans, när vi tittar förbi vårt bygge och tittar lite skeptiskt på väggar här, väggar där - inget tak och bara snö och slask. Hur vi försöker förklara för Thea att allt är i sin ordning medan Johan i själva verket har fullt sjå med att lugna mig om att allt är ok - lite snö inomhus är helt i sin ordning...


Helt i sin ordning dessutom att oroa sig för snö i februari mitt i sommaren. Perfekt P.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar