måndag 13 juni 2011

Rött

Kära läsare. Här kommer Pilla P's lilla husmorstips för dagen.

Eftersom jag är en urusel städare så lyckades jag klorinstänka ner mina rätt nya beige Bondelid-brallor häromsistens. Inte för kul.


Så därför bestämde jag mig igår för att mina beige byxor med vita stänk inte längre behövde skämmas längst in i klädkammaren. Jag köpte röd textilfärg!



Och eftersom jag inte är alltför duktig på att steg-för-steg följa instruktioner samtidigt som jag gör nåt, så läste jag först igenom texten, sedan tog jag med min bättre och smartare hälft som guidade mig igenom proceduren med instruktionen i näven.


Bondelidsen tvättades sedan med röda små påsar i 90 (!!!!) grader och kom ut alldeles blodröda. Hur häftigt som helst! Nu har de hängt på tork ute i natt och jag ser fram emot att komma hem i eftermiddag och se det färdiga resultatet.


By the way - jag uppdaterar länklistan till höger. Söta bloggare är söta när de bloggar. Så nu är det mer aktiva varianter som jag följer.


Pöss!

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är det toppen. Jag måste bara varna er för att det färgar av. Om du färgade i tvättmaskinen skulle jag råda er att tvätta den tom flera gånger innan annan tvätt tar plats. Jag har lärt av mina misstag!

    SvaraRadera
  2. Bildbevis, tack! ;-) Och gärna på maggen också!!

    Puss!
    /Annski

    SvaraRadera