torsdag 30 juni 2011

Fast i Svenneträsket

Hettan i landet lagom är fantastisk! Att njuta av sommarvärmen kan dock tyckas svårt när svetten rinner längs ryggslutet, huvudet känns tungt och fötterna svullnar - på arbetstid. Så varför inte fånga dagen..? Lite Carpe Diem på ett äkta väggords-sätt helt enkelt!


Hela familjen drog till Eko:- och handlade Svensson-saker som hör sommaren till. Nej. Vi köpte INGEN studsmatta. Den dagen det händer får ni lov att skjuta mig. Däremot köpte vi en Pool! Och Foppatofflor! Eftersom gräset bränns i kanterna när solen gassar behöver vi vattna. Hela tiden. Då behöver man gärna något litet att sätta på tassarna. Och herrejesus vilka sköna grejer! Jag förstår helt plötsligt varför folk går omkring i dessa fula skapelser. Me like Svennebanan-livet.


Och poolen. Poolen. Att kunna svalka sig har varit en nödvändighet och nu fick livet en ny mening. Igår låg vi på altanen i varsin solstol och bara mådde bra till långt in på kvällen. Att den dessutom var otroligt prisvärd gör ju inte saken sämre :)



Starkaste rekommendationer för pool i trädgården med andra ord! Välkommen på en simtur!

Johan och Thea går på semester ikväll. Den som lever får se vad de två gottegrisarna hittar på. Själv får jag vackert vänta två veckor till på min minisemester. Jag och kanonkulan får försöka överleva och räkna ner till november då man får vara ledig under snäppet längre tid :)


Massa kramar P

2 kommentarer:

  1. svar: Nä nu är det svårt att känna det rosa skimmret... haha ge mig tårar, smärta, lustgas och barn! TRÖTT PÅ DET!!

    kram

    SvaraRadera
  2. Komiskt! Vi var just på Eko i söndags och köpte exakt samma pool och även foppatofflor!! :-D
    Njut på...kramizz

    SvaraRadera