söndag 1 maj 2011

Platt fall

Många timmar har de slitit; far och son. Mången sten har funnit sin plats och många kilon har lämnat pallar för att läggas på uppfart och entré. Men vilket resultat sen då! Jiiises!



Pallar blockerar uppfarten så ingen får för sig att genom en oskyldig parkering förstöra hela verket.


Stenen har de lagt på stenflis, inte sand. Det har rakats, paddats och krattats för att fallet ska bli rätt. Stenen är 60 mm hög och är 70x210 mm. Stabilt. Stabilt som fan.

Migrän eller annan överjävlig graviditetsåkomma har däckat mig i helgen, så min totala insats har varit stenbärning i sammanlagt en timma, kanske en och en halv. Så var det med den helgen...

Nu är det finlir kvar med kapning och pussel, sen ska det fogas ihop lite lätt. Asfalt till carport-uppfarten tar vi någon gång under våren/sommaren, sen ska carportens insida målas - och snipp snapp var sommarens att-göra-lista avbockad. Jävla bra med effektiv sambo såsom min. Har han väl börjat tycks han gå på konstant uppåttjack tills skiten blir klar. Helt klart en mycket god egenskap när man byggt hus. En god egenskap bland så många andra :). My Darling.

Nu ska det dock jäklans bli mysigt att ha honom stilla i en soffa nära nära! En bastu brukar funka rätt nersaktande.

Kram alla! /P

- Posted using BlogPress from my iPhone

8 kommentarer:

  1. Hårt arbete ger resultat. Väldigt fint.
    Vilken härlig sommar ni får däruppe...
    Mamsi

    SvaraRadera
  2. Det blir ju kanon allting från altan, staket och plattor.

    Jag har inte hunnit med bloggande eller blogg-läsande det sista så jag hade lite att läsa ikapp mig på. STORT grattis till mini-P eller mini-J, vad kul - förstår att du är dödstrött nu.

    Kram L

    SvaraRadera
  3. Guud vad snyggt! Härligt med massa sten. Och grattis till magen :)

    SvaraRadera
  4. Roligt att se. Snyggt jobbat. Lite avundsjuk.
    Gunnar

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Också lite avis. Fast jag har ju redan fyra egna och två "industridiamanter". Stort grattis!
    Tur för oss som läser er blogg att ni har tagit ert förnuft tillfånga och insett att njuta och vila för ni göra som pensionärer. Annars hade vi ju aldrig fått se allt snyggt ni gör. Tjusig stensättning!

    SvaraRadera
  7. Hjälp.. brukar bli tre chanser till redigering!! Ska vara en ;) efter pensionärer!

    SvaraRadera
  8. Haha! Vad goa ni är allesammans. Peter, jag förstår att du syftar på mig då? Eftersom Johan är lammkött ;)

    Han är så jävla duktig på ren svenska, och jag är aptrött i hela kroppen dygnet runt. Så kan det vara... Fler bilder kommer..!

    SvaraRadera