måndag 19 oktober 2009

Pengahimlen.

Det där med budget är ju förjävla kul. Verkligen. Görsköj!

Samma sekund som pengarna kommer in på lönekontot blir det tomt och de umgås istället allihop på huskontot. Där har de det skitkul ihop, festar, hånglar och ligger med varandra så att de blir fler. De trivs på det där kontot och ser sig aldrig om. Gräset är aldrig grönare, för på huskontot - det är där det händer, där vill alla pengarna hänga. Där spelas de skönaste låtarna, där serveras den godaste maten och där är man alltid pigg och alert och sugen på bus.

Det är verkligen skitroligt att spara pengar när man vet att man gör det för en god och stor sak. Men ibland är det surt också, det får man inte glömma. Då är det bra att spejsa ut lite och ha lite skoj. Att spara pengar kan vara riktigt, riktigt roligt ibland också nämligen. Som till exempel när man sparar 350 kronor genom att inte gå till frisören. Då kan man skratta ihjäl sig tillsammans. Och bli snygg på köpet. Vilken deal va?

3 kommentarer:

  1. Haha så jävla bra skrivet =)

    SvaraRadera
  2. Det är ju nästan så att man vill släppa iväg sin egna förmögenhet på det ert roliga pengapartaj. De verkar ju ha hur roligt som helst.

    Jag tänkte också spara pengar för ca 2 år sedan o låta Mathias klippa mina toppar. Men när jag såg första "toppen" falla till golvet och märkte att den va nästan 10 cm, så reste jag mig ganska snabbt och bokade en tid ändå hos första bästa frilla.
    Många talanger har Mathias, men klippa hår ska han verkligen inte göra.
    //Joanna

    SvaraRadera
  3. Haha, vilket roligt inlägg! Precis så måste det ju givetvis vara för alla stålingarna..;)

    Ja du det är inte lätt, men faktum är att det är såååå värt det i efterhand. Jag menar alla stålingarna ska ju dansa vidare tillsammans med er i nya huset då de blir investerade där istället.

    Jag är faktiskt lite avis på er.... ni har en så kul resa framför er:)

    Huslev v. 51? Är det inte typ julafton då? Sicken härlig julklapp.

    Unna du dig ett garn och en virknål. Finns på ica maxi för 49 spänn och det räcker till en hel sjal. Billigt så det förslår och kul är det oxå att få ha gjort den själv;)

    Kram maria

    SvaraRadera