onsdag 10 november 2010

Avant - Après

Faktiskt att vi ju gjort en del hemmavid, vi har inte bara varit iväg på skojsiga resor och fyllt år. Dock så timade vi in våra impulsköp på Ikea precis innan avfärd till Det stora äpplet, så till viss del stod möbelmonteringen still ett litet tag.

Hur som haver - på svenska denna gång - före- och efterbilder.
Entrén, som vi visat innan. Det hade ju varit smart att beställt en platsbyggd variant när vi byggde, huset, men vi var inte riktigt säkra på om vi behövde, eller ville ha en fast garderobslösning.
Kunde aldrig tro att det skulle kännas ljusare. Här ryms det ytterkläder, vinterkläder, mössor, scarves och massor av skohyllor. Underbart!Tvättstugan, här med kartonger förvisso. Här har det varit ett helt meningslöst utrymme som vi tänkt täcka med en skiva - bänk av något slag. Så när vi ändå skulle ha en bänk, slog vi till med förvaring á la Ikea-kök! Så jävla bra. Till en otroligt rimlig peng. Här blir det kul att piffa till det lite.
Lådorna är redan fyllda med träningskläder, badgrejer, verktyg och annat nödvändigt som bara tar plats och känns allmänt stökigt och rörigt att ha framme.
Som jag varit inne på tidigare; det är något härligt upplyftande med organiseringsmöbler - förvaring. När var sak får sin plats och det blir lätt att hitta, städa och hålla ordning i vardagen.
Igår bastade vi och kutade nakna ut på altanen och rullade oss i den gigantiska snöhögen - alla tre. Ljuvligt!
Kram P

4 kommentarer:

  1. Älskar er tvättstuga! Den ser superfin ut! Kan jag få se mer bilder? Behöver inspiration till vår tvättstuga. Vi har också tänkt köra på IKEA-varianten med köksbänkskiva =)

    Var har ni hittat den snygga mattan?

    Jag följer er blogg ständigt men kommenterar bara sporadiskt. Sorry! *skäms lite*

    SvaraRadera
  2. Gulliga Emma W, dina kommentarer är alltid lika uppskattade!

    Får ta och leka lite paparazzi i tvätteriet, lovar! Allt för dig :)

    Mattan kommer från Åhléns, kul med färg.

    Kram P

    SvaraRadera
  3. Har smygläst er blogg länge nu och den är såååå bra, Pernilla du skriver så bra och underhållande!Dagens inlägg påminner mig om när jag och min man ( ca 15 år sedan) bastade och sprang ut och rullade oss i snön stärkta av några öl. Nästa dag hade jag skrubbsår på rumpan! Det var skitkul, måste nog göra om det när nästa snö faller.
    Hälsningar från Johans arbetskamrat Erja

    SvaraRadera
  4. Vad snyggt det blev! Tvättstugan ser ju riktigt stor och fin ut. Länge leve IKEA!
    Ps. Du skriver skitbra, blir alltid på så bra humör när jag läser bloggen :) Keep up the good work!

    SvaraRadera