onsdag 27 oktober 2010

Lila onsdag

Hej på er. Detta är viktigt. Läs är ni snälla.

För idag är det en lila dag.


Jesper skriver:

"När jag var ung och inte öppet homosexuell önskade jag ibland att det syntes på alla som var homosexuella på något sätt, så jag kunde veta hur många andra som var som jag. Den önskan slog aldrig in, men det näst bästa hade varit om alla som inte såg homosexualitet som något sjukt, konstigt eller äckligt på något sätt visat det. Om så bara för en dag."


Ni har väl på er något lila idag? Det har jag. Självklart.

Kram på er alla, homo, hetero, bi eller vad ni än är. Alla lika, alla olika. Alla unika.

/P

1 kommentar:

  1. HEJA!

    Jag bär också lila! Det är självklart även för mig (speciellt med tanke på att jag har världens bästa och unika bror som råkar vara homosexuell). Synd bar att dagen inte har fått så stor genomslagskraft!!!

    SvaraRadera