söndag 6 februari 2011

Utsikt

Duntäcket är medplockat ner till soffan, datorn spelar Uggla i P4, taket är vitt och vädret utanför fönstret är grått.

Söndag som i S som i slapp, slö och skön. Inte bakis, inte trött, bara avslappnad och kravlös.

"med hus finns det alltid göromål"

Hm. Ja kanske det. Men det måste ju inte betyda att man inte ska ge sig tid till reflektion och rekreation.

Att susa omkring i hundranitti och fixa, putsa, greja och ha det absolut perfekt och ångestfyllt är inte min grej. Jag gillar soffläge lite för mycket för det. Soffläge med utsikt som passar utmärkt; några odiskade glas, några framplockade spel och en uppslagen tidning. Ett hem som lever.

Ha en härlig söndag!

Puss P

2 kommentarer:

  1. Jag tror att många människor skulle må betydligt bättre om de gjorde som du. Man måste inte prestera varje dag. Kan jag skicka min man till dig på kurs?

    SvaraRadera
  2. Det skönt att ta det lugnt när man själv vill men det här "påtvingade" är jag ganska less på.
    Raggsockor, fleectröja och vantar (men aldrig mössa).. arktisk klimat!? Vad gör man inte får att få en plan parkett utan springor. Funderade på subtropiskt men.. krokodiler och sånt tjaffs.. nja. Det blev isbjörnar och förfrusna örsnibbar istället!
    Ha de lugnt! Peter

    SvaraRadera