torsdag 2 juni 2011

Sommarsysslor

Efter att ha legat tokdäckad i hög feber och varit orörlig kröp det till slut lite i kroppen i morse. Hungern var tillbaka och fastän halsen är som ett öppet sår så känner jag mig inte längre jättesjuk.
Tackolov hittade vi snabbt en syssla som passar en halvmatt halvsjukling; sopa fogsand.


Trevlig syssla! Inte tungt och inte jobbigt - lagom för mig just nu!

Samtidigt gick tvättmaskinen och när den var klar fick vi äntligen inviga vår nya torkvinda! Det har regnat varje dag sen vi satte upp den, men idag ska det enligt yr.no vara uppehåll...



Fatta doften av de lakanen sen!! Tokhärligt!! Första gången jag hänger tvätt på en torkvinda sen jag flyttade hemifrån huset, vi snackar nittital! Det har jag saknat!

Nu skriker halsen efter lindring, Alvedon here I come.

Puss P

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar